2016/2017 õppeaasta
9.klass Võrdlev tabel "USA, SB ja Prants. 1920.-1930. aastail".
Mõiste-kaardid "Vana-Kreeka kultuur" keskkonnas www.popplet.com (11.klass)
Pavel ja Martin
Annabel
2015/2016 õppeaasta
Ajatelg "Rahvuslik liikumine Eestis"
Keiti
8. klassi plakatid Napoleoni sõdade kohta
5. klasside mõiste-kaardid teemal "Leonardo da Vinci"
7. klasside mõiste-kaardid teemal "Bütsants"
Võrdlev tabel "Eesti kolme kuninga valduses", 10TH klass
Veebipõhine mõiste-kaart "Keskaegse linna elanikkond"
7. klassi individuaalsed tööd
Kerstin, 7.B
Emiilia, 7.A
Kaarina, 7.B
Karol-Liis, 7.A
Plakatid rüütlite kohta
5. klassi paaristööd
Võrdlev tabel Mesopotaamia ja Egiptuse kohta
6. klassi rühmatööd
Savitahvlite valmistamine
Veebipõhine mõiste-kaart "Talurahva elu keskajal"
Liidia
Markus
2013/2014 õppeaasta
12. klassi tööd NSVL kohta
Karolini mõitse-kaart http://www.mindmeister.com/348236977/nsvl
ESITLUS
12. klassi esitlused Külma sõja kriiside kohta
2012/2013 õppeaasta
PLAKAT
VENNI DIAGRAMM
Fotoromaani juhend
Hindamiskriteeriumid
8. klassi fotoromaanid Suure Prantsuse revolutsiooni kohta
AJATELG
11. klassi veebipõhised ajateljed Esimese maailmasõja kohta
Martin Talu
Riivo Tarkiainen
Lala Velijeva
8. klassi ajateljed paberil "Esimene maailmasõda"
MÕISTE-KAART
Mõiste-kaarte saab teha tahvlil, paberil ja ka arvutis veebipõhist programmi kasutades.
11. klassi veebipõhised mõiste-kaardid Araabia riigi kohta
Tehtud veebipõhise programmiga Vue
Lala Velijeva
Elisabeth Tammiste
7.B klassi mõiste-kardid keskaegse linna kohta.
Tehtud veebipõhise programmiga Text 2 Mind Map
Markus Annilo
Diana Mere
5.-8. klasside mõiste-kaardid paberil
9.klass Võrdlev tabel "USA, SB ja Prants. 1920.-1930. aastail".
Mõiste-kaardid "Vana-Kreeka kultuur" keskkonnas www.popplet.com (11.klass)
Pavel ja Martin
Annabel
2015/2016 õppeaasta
Ajatelg "Rahvuslik liikumine Eestis"
Keiti
5. klasside mõiste-kaardid teemal "Leonardo da Vinci"
Veebipõhine mõiste-kaart "Keskaegse linna elanikkond"
7. klassi individuaalsed tööd
Kerstin, 7.B
Emiilia, 7.A
Kaarina, 7.B
Karol-Liis, 7.A
Plakatid rüütlite kohta
5. klassi paaristööd
Võrdlev tabel Mesopotaamia ja Egiptuse kohta
6. klassi rühmatööd
Savitahvlite valmistamine
Vanimad teadaolevad kirjad pärinevad Sumeri (nüüdse Iraagi) alalt leitud savitahvleilt. Sumerlased olid esimesed, kes võtsid kasutusele kirja, nad kasutasid asjade tähistamiseks piltsümboleid, millel kujutati loomi või linde. Hiljem hakati kasutama kiilkirja.
5.c klassi õpilased proovisid savitahvleid ise valmistada ja sinna mõningaid märke vajutada.
Veebipõhine mõiste-kaart "Talurahva elu keskajal"
10TH klass
2013/2014 õppeaasta
12. klassi tööd NSVL kohta
Karolini mõitse-kaart http://www.mindmeister.com/348236977/nsvl
ESITLUS
12. klassi esitlused Külma sõja kriiside kohta
2012/2013 õppeaasta
PLAKAT
Kui õppetüki või alateema uuest infost midagi
meelde ei jää, tuleb koostada teemat, mõistet, ajaloosündmust käsitlev plakat,
mida saab seinale kinnitada ning aegajalt selle pilku heita ning eri seoses kasutada. Plakatile saab joonistada ka mõistekaarte, teisi
skeeme, jooniseid või tabeleid.
VENNI DIAGRAMM
Venni diagramm on võrdlemist ja vastandamist
nõudvate teemade puhul sobiv graafiline õpitehnika, mida võib kombineerida
kahest või mitmest lõikuvast (osaliselt kattuvast) ringist. Venni diagramm
hõlbustab võrreldavate nähtuste, sündmuste, tegelaste jms ühisosa ja erinevuste
leidmist.
Kuidas
seda teha? Selleks joonistatakse tavaliselt kaks suurt osaliselt kattuvat
ringi, mille ühisosasse märgitakse võrreldavate nähtuste sarnased omadused,
ning ringide ülejäänud osasse kummalegi nähtusele ainuomased jooned.
Venni diagrammi saab täita nii üksi kui ka pinginaabriga koos või isegi
rühmas, andes õpilastele puhtad paberilehed ja markerid. See on hea vahend, mis
paneb neid iseseisvalt mõtlema ja üles kirjutama.
Venni diagrammi plussid:
- Sobib mistahes kahe või enama objekti võrdlemiseks;
- Sobib õpitud materjali kordamiseks, kinnistamiseks ja meeldetuletamiseks;
- Sobib ka väheste kirjutamisvilumustega õpilastele;
- Sobib ka suulise esitluse alusmaterjaliks;
- Muudab õppematerjali atraktiivseks.
11. klassi diagrammid "Demokraatlikud riigid kahe maailmasõja vahel"
FOTOROMAAN Fotoromaani juhend
1
|
Moodusta
rühm – rühmas kuni 5 inimest.
|
2
|
Vali
teema (nt. maadeavastused, Ameerika Ühendriikide loomine, elu keskaegses
linnas, elu keskaegses kirikus, Jüriöö ülestõus, Suur Prantsuse revolutsioon
jne).
|
3
|
Mõtle
välja stsenaarium (tegelaskujud, tegevused, jutt).
|
4
|
Valmista
riided ja rekvisiidid (abivahendid).
|
5
|
Lavasta.
|
6
|
Pildista
– 10-15fotot.
|
7
|
Töötle
fotod programmiga (lisa tekst piltidele) http://bighugelabs.com/captioner.php
Juhend:
1. Klõpsa upload-ile ja browse-le, et laadida üles oma foto, mida esialgu ei näe. 2. Teksti on võimalik sisestada 4-s jaos kastikestesse. 3. Klõpsad vastavale märksõnale, kui soovid teksti kõnemullides, pilvekestes või lihtsalt ridadena. 4. Kui valmis, klõpsad sõnale create. 5. Vead vastavad lõigud sobivatesse kohtadesse fotol. 6. Klõpsates sõnale save, saad oma töö salvestada. 7. Sul on võimalus saata oma foto ka meiliaadressile, mil sisestad vastava meiliaadressi. |
8
|
Loo
fotodest lugu, kasutades sobivat programmi (näiteks Flickr, Picasa,
Photopeach, Kizoa vm). Võib teha ka Windows Movie Maker-iga.
|
Hindamiskriteeriumid
Hindamis-kriteerium
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Vormistus
|
olemas algus- ja lõputiitrid,
esitatud nõutud andmed
|
olemas algus- ja lõputiitrid, osa
andmeid puudu
|
puuduvad algus- või lõputiitrid,
osa andmeid puudu
|
puuduvad algus- ja lõputiitrid
|
Sõnumi
selgus
|
aluseks ajalooline sündmus või
periood, fotoromaan toetab sellest arusaamist, pildid moodustavad arusaadava
terviku
|
aluseks ajalooline sündmus või
periood, fotoromaan ei toeta sellest arusaamist või pildid ei moodusta
arusaadavat tervikut
|
aluseks ajalooline sündmus või
periood, fotoromaan ei toeta sündmusest arusaamist ja pildid ei moodusta
arusaadavat tervikut
|
aluseks ei ole ajalooline sündmus
või periood või fotoromaan ei toeta sündmusest arusaamist ja pildid ei moodusta arusaadavat
tervikut
|
Pildid
|
10-15, arusaadavad, autorid
märgitud
|
pilte vähem, arusaadavad, autorid märgitud
|
pilte vähem või osaliselt arusaamatud,
autorid märgitud
|
pilte vähem ja arusaamatud või
autorid märkimata
|
Tekst
|
arusaadav, toetab pilti,
keeleliselt korrektne
|
arusaadav, osaliselt ei toeta
pilti, keeleliselt korrektne
|
arusaamatu või ei toeta pilti,
keeleliselt korrektne
|
arusaamatu või ei toeta pilti või
keeleliselt ebakorrektne
|
8. klassi fotoromaanid Suure Prantsuse revolutsiooni kohta
AJATELG
Ajatelg on aktiivset osavõttu võimaldav
õpitehnika, mis sobib ulatuslikuma teema kokkuvõtteks, eriti ajaliste seoste
selgitamiseks. Pikale paberile, nt tapeedile reastatakse kronoloogilises
järjekorras sündmused, mingi protsessi etapid vms.
11. klassi veebipõhised ajateljed Esimese maailmasõja kohta
Martin Talu
Riivo Tarkiainen
Lala Velijeva
8. klassi ajateljed paberil "Esimene maailmasõda"
MÕISTE-KAART
Mõistekaart on väga hea meetod
põhiterminite õpetamiseks, verbaalse teksti
visualiseerimiseks. Kaart koosneb mõistetest, mis on
tavaliselt ümbritsetud ringidest või kastidest ja joontest, mis ühendavad
erinevaid mõisteid. Verbaalse ja kujundliku
info ühendamine suurendab arusaadavust ning uute mõistete omandamist.
Kuidas teha mõistekaarti?
- Kirjuta lehe keskele uuritava teema sõi sündmuse nimetus.
- Joonista selle ümber ovaal, ring, nelinurk või mõni muu kujund.
- Tõmba edasi vaadeldava teema sõõrist nelja-viide eri suunda sirged kriipsud, mis kujutavad endast edasise teemaarenduse suundi või alateemasid.
- Joonte otstesse saab teha vaba käega pilvekujulised alad või jällegi muud kujundid, millesse peab kirjutama vastavat alateemat määratlevad märksõnad.
- Nüüd peab vedama alateemadest paberi ääre suunas
kolm-neli joont, kuhu saab märkida üles ideed ja mõtted, mis aitaksid
vaatlusalust alateemat määratleda: selgitused ja täpsustused, isikunimed, faktid
jm.
Mõiste-kaarte saab teha tahvlil, paberil ja ka arvutis veebipõhist programmi kasutades.
11. klassi veebipõhised mõiste-kaardid Araabia riigi kohta
Tehtud veebipõhise programmiga Vue
Lala Velijeva
Elisabeth Tammiste
7.B klassi mõiste-kardid keskaegse linna kohta.
Tehtud veebipõhise programmiga Text 2 Mind Map
Markus Annilo
Diana Mere
5.-8. klasside mõiste-kaardid paberil
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.