Kui õppetüki või alateema uuest infost midagi
meelde ei jää, tuleb koostada teemat, mõistet, ajaloosündmust käsitlev plakat,
mida saab seinale kinnitada ning aegajalt selle pilku heita ning eri seoses kasutada. Plakatile saab joonistada ka mõistekaarte, teisi
skeeme, jooniseid või tabeleid.
9.klass Võrdlev tabel "USA, SB ja Prants. 1920.-1930. aastail".
AJATELG
AJATELG
Ajatelg on aktiivset osavõttu võimaldav õpitehnika, mis sobib ulatuslikuma teema kokkuvõtteks, eriti ajaliste seoste selgitamiseks. Pikale paberile, nt tapeedile reastatakse kronoloogilises järjekorras sündmused, mingi protsessi etapid vms.
MÕISTE-KAART
Mõiste-kaarte saab teha tahvlil, paberil ja ka arvutis veebipõhist programmi kasutades.
Mõistekaart on väga hea meetod põhiterminite õpetamiseks, verbaalse teksti visualiseerimiseks. Kaart koosneb mõistetest, mis on tavaliselt ümbritsetud ringidest või kastidest ja joontest, mis ühendavad erinevaid mõisteid. Verbaalse ja kujundliku info ühendamine suurendab arusaadavust ning uute mõistete omandamist.
Kuidas teha mõistekaarti?
- Kirjuta lehe keskele uuritava teema sõi sündmuse nimetus.
- Joonista selle ümber ovaal, ring, nelinurk või mõni muu kujund.
- Tõmba edasi vaadeldava teema sõõrist nelja-viide eri suunda sirged kriipsud, mis kujutavad endast edasise teemaarenduse suundi või alateemasid.
- Joonte otstesse saab teha vaba käega pilvekujulised alad või jällegi muud kujundid, millesse peab kirjutama vastavat alateemat määratlevad märksõnad.
- Nüüd peab vedama alateemadest paberi ääre suunas kolm-neli joont, kuhu saab märkida üles ideed ja mõtted, mis aitaksid vaatlusalust alateemat määratleda: selgitused ja täpsustused, isikunimed, faktid jm.
Mõiste-kaarte saab teha tahvlil, paberil ja ka arvutis veebipõhist programmi kasutades.
5. klasside mõiste-kaardid teemal "Leonardo da Vinci"
7. klasside mõiste-kaardid teemal "Bütsants"
Võrdlev tabel "Eesti kolme kuninga valduses", 10TH klass
Veebipõhine mõistekaart "Keskaegse linna elanikkond"
7. klassi tööd
Kerstin, 7.B
Emiilia, 7.A
Kaarina, 7.B
Karol-Liis, 7.A
Plakatid rüütlite kohta
5. klassi paaristööd
Võrdlev tabel Mesopotaamia ja Egiptuse kohta
6. klassi rühmatööd
Savitahvlite valmistamine
Veebipõhine mõiste-kaart "Talurahva elu keskajal"
Liidia
Markus
Karolini mõitse-kaart http://www.mindmeister.com/348236977/nsvl

8. klassi ajateljed paberil "Esimene maailmasõda"
11. klassi veebipõhised mõiste-kaardid Araabia riigi kohta
Tehtud veebipõhise programmiga Vue
Lala Velijeva
Elisabeth Tammiste

7.B klassi mõistekardid keskaegse linna kohta.
Tehtud veebipõhise programmiga Text 2 Mind Map
Markus Annilo
Diana Mere
Veebipõhine mõistekaart "Keskaegse linna elanikkond"
7. klassi tööd
Kerstin, 7.B
Emiilia, 7.A
Kaarina, 7.B
Karol-Liis, 7.A
Plakatid rüütlite kohta
5. klassi paaristööd
Võrdlev tabel Mesopotaamia ja Egiptuse kohta
6. klassi rühmatööd
Savitahvlite valmistamine
Vanimad teadaolevad kirjad pärinevad Sumeri (nüüdse Iraagi) alalt leitud savitahvleilt. Sumerlased olid esimesed, kes võtsid kasutusele kirja, nad kasutasid asjade tähistamiseks piltsümboleid, millel kujutati loomi või linde. Hiljem hakati kasutama kiilkirja.
5.c klassi õpilased proovisid savitahvleid ise valmistada ja sinna mõningaid märke vajutada.
Veebipõhine mõiste-kaart "Talurahva elu keskajal"
10TH klass
Karolini mõitse-kaart http://www.mindmeister.com/348236977/nsvl
11. klassi veebipõhised mõiste-kaardid Araabia riigi kohta
Tehtud veebipõhise programmiga Vue
Lala Velijeva

Elisabeth Tammiste

7.B klassi mõistekardid keskaegse linna kohta.
Tehtud veebipõhise programmiga Text 2 Mind Map
Markus Annilo
Diana Mere
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.